Saturday 3 August 2013

Resepi kuih Sarang Semut yang Lembut :)

assalamu'alaikum..dan salam ramadhan n selmat menyambut aidilfitri dalam 3 hari lagi...
minggu lepas saya ada wat kuih sarang semut ni..ni pun pertama kali buat..tapi alhamdulillah menjadi..kawan saya kata dgn campur susu tepung ia akan jadi lebih sedap..jadi saya pun search lah kat pak google...cuma saya ada wat pertukaran bahan sebab saya nak yg gebu.. :)




resepi yer :
250 gm butter
100 gm gula halus
300 tepung blue key (khas utk kuih yer) *
100 gm tepung kastard*
50 gram tepung susu (jenama ikut selera anda)*
1 biji kuning telur
1 penutup esen vanila

* diayak bersama 

chocolate rice (hiasan)



1 ) pukul butter dengan gula hingga kembang 
2) campurkan kuning telur dan esen vanila. Gaulkan bersama adunan tadi.
3) masukkan tepung dan parut...
4) bakar dengan suhu 130 dalam masa 20 minit. (ikut oven masing2 juga yer...






















selamat mencuba :)

wassalam :)

No comments:

Post a Comment